14 Mayıs 2023 Pazar

Limon Turşusu

Selamm 😊
Limon turşusu sever misiniz?
.
Bahçede son limonlarımızı topladık. Biraz suyunu sıktım. Birazda bu şekilde denemeye karar verdim.
İlaç vs. olmayınca sadece sirkeli suda beklettim.
Durulayıp dilimledim.
Temiz cam kavanozlara yerleştirdim.
.
Benim limonlarım büyüklü küçüklü karışıktı.
.
Elimdeki tuz öğütülmüş salamuralık kaya tuzu vardı. Diri kaya tuzu varsa onu kullanabilirsiniz.
.
 👉🏻1 literelik kavanoz (1 dolu yemek kaşığı kaya tuzu)
👉🏻Yarımlık kavanoza (1 tatlı kaşığı dolusu kaya tuzu)
👉🏻Küçüklere (yarım tatlı kaşığı kaya tuzu koydum)
.
Limon suyu sıktım, tortusunu süzdüm.
.
1 litrelik (1, 5 çay bardağı)
Yarımlık (1 çay bardağı)
Küçüklere (yarım çay bardağı) limon suyu koydum.
.
Üzerine içme suyu ile doldurdum.
Temiz yeni kapak ile sıkıca kapattım.
Ters yüz edip tuzun karışmasını sağladım.
.
Buzdolabına kaldırdım.
20 gün sonra açıp sizlerle paylaşırım.
.
Sağlıcakla kalınız 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)