30 Eylül 2021 Perşembe

Çiğ Karabuğday Unlu Kabak Mücver

Merhaba 
Ben kendim için yapacak olursam genelde susam unu kullanıyorum. 
Badem unu veya diğer bakliyat unlarını koyabilirsiniz. 

Normalde kabakların suyunu sıkmıyorum. Bu sefer sıktımda hazırladım. Bu şekilde de güzel ama ben kabağın sulu hali ile hazırlanmış mücveri daha çok seviyorum. 

İçine biraz karnıyarık otu atarsanız oda güzel toparlıyor😊


HAZIRLANIŞI 
2 adet orta boy kabak

(rendele üzerine tuz at beklet iyice sulansın)
Kabakların suyunu güzelce sık
Karıştırma kabına koy
Üzerine
1 çay bardağı çiğ karabuğday unu
1 çorba kaşığı kuru nane
Yarım çay kaşığı karabiber, kimyon
1 çay kaşığı tuz
Bütün malzemeyi güzelce karıştırınız.
Döküm tavayı önce ısıtıp, içine çok az sade yağ ve zeytin yağı koyunuz.
Kaşık yardımı ile aralıklı koyup kısık ateşte pişmesini sağlayınız.
Soğuk olarak servis yapınız. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)