15 Eylül 2021 Çarşamba

Dondurucuda Kışlık Biber Saklama Evde Yapılanlar

Köy biberlerini yıkayıp kurutuyorum. 
Bezin üzerine gölge, güneş görmeyen bir yerde kızarmasını ve suyunu çekmesi için bir kaç hafta (havanın durumuna göre değişiyor, bazen erken oluyor) bekletiyorum. Çekirdeğini temizleyip yıkayıp suyunu iyice süzünce poşetlere koyuyorum. Dolması çok güzel oluyor. 

Poşetin havasını aldırıp dondurucuya koyuyorum. Çıkartıp suyun altına tutup, bekletmeden içimi doldurup pişiriyorum. 

Biberleri küp şeklinde doğradım, poşetlete koydum. Kışın bütün yemeklerde kullanıyorum. 

👉🏻Püf noktası
Biberlerin buzu çözülmeden yemeklere eklemek.


Biberleri yıkayıp suyu süzülünce serin gölge bir yere seriyorum. Kendi halinde kızarıyorlar, bazen yeşil kalıyorlar. Kendi suyunu çekiyor. İstediğim büyüklükte doğrayıp poşetliyorum. 


İstediğiniz gibi doğrayınız. 

Bu şekilde poşetlere koyuyorum. 


Kızartmalık olarakta bu şekilde hazırlıyorum. 


Biraz zeytin yağı koyup, kısık ateşte kapağını kapattım, kızarmasını sağlıyorum. Yazın tazesi gibi çok güzel oluyor #egelezzetleri #egeliblogger #yoğurtlama 😋🙈


Birde dolmalık biberlere aynı işlemi yapıyorum
Bu şekilde yapınca fazla yer kaplamıyor ve de buzdolabı kokusu olmuyor. 


Kırmızı etli biberleride aynı şekilde koyuyorum. 


Bu güzellerde dolmalık biberlerin baş kısımları 😊 Bunlarıda atmıyorum bu şekilde dondurucuya koyuyorum ya da kurutuyorum. Değerlendiriyoruz 😉Atmıyoruzz👍🏻🍀


Bu şekilde hazırlıyorum, isterseniz kurutabilirsiniz. 


Çıt çıtlı poşetlere koyarsanız hiç bozulma, küflenme olmuyor. 


İstediğiniz miktarda koyabilirsiniz. 

Kırmızı etli biberlerden de koyabilirsiniz. 


Elimde ne varsa çürümemesi için bu şekilde hazırlıyorum 👍🏻 yaz kış hazır oluyor 😉 tavsiye ederim 😊


Burasıda Muğla pazarı❤️
Son baharda pazar yerinde bol bol biber kurutulur ❤️




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)