3 Ağustos 2018 Cuma

Fit ve Sağlıklı Bamya Yemeği Tarifi (Karatay)

Merhaba arkadaşlar. Dün akşam akşam yemeğimde zeytin yağlı bamya pişirdim. Şimdi tarifini veriyorum. Devamını okuyalım.


MALZEMELER

  • 1 kg. bamya
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 2 orta boy soğan
  • 5 adet domates
  • 2 adet biber
  • Yarım limonun suyu
  • Yeteri kadar kaya tuzu
Not: Ben kaya tuzunu sadece serpiştiriyorum. Yarım çay kaşığı kadar koyuyorum.


HAZIRLANIŞI

  • Bamyaları temizleyiniz. 
  • Tencereye yarım çay bardağı zeytinyağı koyunuz.
  • Soğanları jülyen doğrayınız.
  • Domatesleri küp şekline doğrayınız.
  • Biberleri de doğrayıp tencereye koyunuz.
  • Üzerine temizlenmiş bamyaları yerleştiriniz.
  • Limon suyunu ekleyiniz.
  • Ocağın altını iyice kısıp, hiç su koymadan domatesin suyu ile pişiriniz.
  • En son kaya tuzunu ekleyip ocağın altını kapatınız. .


Not: İsterseniz üzerine biraz daha çiğ zeytinyağ ekleyebilirsiniz.

Not: Ben salça koymuyorum, daha hafif oluyor.

Not: Baklagilleri genelde az sulu, sebzelerin besin değeri düşmesin diye buharda hafif diri pişiriyorum.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)