11 Ağustos 2018 Cumartesi

Zerdeçallı Kefal Balığı Çorbası Tarifi (Karatay)


Merhabalar.☺️Ben önceden balık çorbasına pek sıcak bakmıyordum. Eşim balık restoranlarında içerdi. Son zamanlarda kendim hazırlıyorum. Bu sefer büyük balıkların baş kısımlarından hazırladım. Eşim dışarıdaki çorbaları artık beğenmiyor.☺️


Çocuklar da ben de severek içtik.☺️Haşlama süresi yirmi dakika sürüyor ve itina ile kılçıklarını ayırmak gerekiyor.☺️Zerdeçalını biraz bol koydum. Gayet lezzetli oldu. Tavsiye ederim. Mutlu hafta sonları dilerim.☺️

MALZEMELER

  • 6 adet büyük kefallerin baş kısmı 
  • 1,5 litre su
  • 2 çorba kaşığı un
  • Yarım çay bardağı ev sirkesi
  • 1 çorba kaşığı buğday unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı zerdeçal
  • Yarımşar çay kaşığı karabiber, kimyon, zencefil, kişniş

HAZIRLANIŞI

  • Balığın baş kısımlarını tencereye koyunuz. 
  • Üzerine 1,5 litre suyu ekleyip 20dk. kaynatınız. 
  • Balık başlarını süzüp etlerini dikkatlice ayırınız. 
  • Kenarda bekletiniz. 
  • Balık suyunu tekrar ocağa koyunuz. 
  • Kaynamaya bırakınız. 
  • Bir kase içerisinde un ve sirkeyi inceltiniz. 
  • Baharatlarını da ilave ediniz. 
  • Kaynamakta olan balık suyunun içine hazırladığınız terbiyeyi boşaltınız ve bir yandan da karıştırınız. 
  • 5-10dk. boyunca iyice kaynatınız. 
  • Ocağın altını kısınız. 
  • Çorbanın üzerine temizlediğiniz balık etlerini ilave ediniz. 
  • Tuzunu ekleyiniz. 
  • 2-3dk. kısık ateşte kaynatınız. 

Dikkat: Fazla karıştırıp balık etlerini daha fazla parçalattırmayınız. 

Sıcak servis yapınız. 
İztuzu 2018

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)