19 Ağustos 2018 Pazar

Kahvaltılık Fit Yok Yok Salata Tarifi :)

Merhabalar, bugün kızım ile baş başa güzel bir kahvaltı yaptım. Kahvatımızda benim her zamanki gibi evdeki malzemelerden birleştirip kendi tarzımda olan salatalardan birini hazırladım. Biz çok beğendik. Gayet tok tutucu. İstersiniz yanında haşlanmış yumurta yiyebilirsiniz. İçerisinde ceviz, ayçekirdeği ve bolca saf zeytinyağı olduğu için gün içerisinde beni enerjik tuttu ve açlık hissetmedim. Sağlıklı yağlardan da yeterince almış bulunduk. :) Denemenizi tavsiye ederim. Sağlıcakla kalınız, sevgiler!


MALZEMELER

  • 1 adet yeşil elma
  • 2 adet domates 
  • 2 adet salatalık
  • 50gr. ezine peynir
  • 1 küçük kase zeytin
  • 2 adet yeşil biber
  • Yarım çay bardağı ay çekirdeği
  • 1 çorba kaşığı çörek otu
  • 1 küçük kase bamya turşusu
  • 1 çay bardağı ceviz
  • Kaya tuzu
  • Zeytinyağı
  • Limon suyu veya nar ekşisi


Baharatlar:

  • 1'er çay kaşığı kişniş, kimyon, zerdeçal, havlucan, zencefil
  • 1'er tatlı kaşığı isot ve toz kekik


HAZIRLANIŞI

  • Elma, domates, salatalık ve peyniri küp şeklinde doğrayınız.
  • Yeşil biberi ince ince doğrayınız.
  • Bamyayı da küçük küçük doğrayınız.
  • Salata kasesinde hepsini birleştiriniz.
  • Diğer malzemeleri ve baharatları da ekleyiniz.
  • Kaya tuzu serpiniz.
  • Salatayı nazikçe altüst yaparak karıştırınız.
  • Üzerine limon suyu veya nar ekşisi gezdiriniz.
  • Son olarak zeytinyağı gezdirip servis yapınız.


AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)