16 Ağustos 2018 Perşembe

Konservede Nohut Nasıl Saklanır?


Merhabalar, ben bildiğim ve güvendiğim yerden aldığım nohutları fazladan haşlayıp derin dondurucuya koyuyorum. Ama bu sefer tekneye gelmeden önce konserve şeklinde hazırlamıştım. Konserve olanların birazını tekneye götürdüm, birazını da evde bıraktım. Benim için çok pratik ve rahat oldu. Salata, pilav, yemeklerde kullanıyorum. Buzlukta çok yer kaplamamış oluyor. Buzdolabında saklıyorum. Kullanacağımda sadece kavanoz kapağını açıyorum, ekstra bir şey yapmıyorum. Sağlıcakla kalınız, sevgiler!


MALZEMELER
  • 1 kg. nohut
  • Kaya tuzu
  • Cam kavanoz
  • Yeteri kadar yeni kapak

Not: Cam kavanozlarınızda özellikle yeni kapak kullanmaya özen gösteriniz.

HAZIRLANIŞI
  • Nohutları geceden ıslatınız.
  • Ertesi gün sabah nohutları yıkayıp süzünüz.
  • Düdüklü tencereye nohutları koyunuz.
  • Nohutların üstünü örtünceye kadar su ekleyiniz.
  • 45dk. düdüklü tencerede pişiriniz.

Not: Pişirme süresi nohutun cinsine göre değişiklik gösterebilir.

  • Nohutları süzünüz.
  • Tekrardan su kaynatınız.
  • Nohutları kavanozlara koyunuz.

Dikkat: Büyük boy kavanoza 1,5 tatlı kaşığı kaya tuzu koyunuz.

Dikkat: Küçük boy kavanoza 1 tatlı kaşığı kaya tuzu koyunuz.

  • Kavanozlara iyice kaynamış olan suyu ilave edip yeni kapağınız ile dikkatlice kapatıp ters çeviriniz.
  • 5dk. bu şekilde tutup düz bir şekilde koyunuz.
  • Kavanozlar soğuduktan sonra buzdolabında saklayınız.

Dikkat: Kavanozun kapağı içine çökmüş olması lazım.

Dikkat: Kavanozların arasında dışına doğru bombeli olan olursa kontrol ediniz. Yeniyken boşaltıp su kaynatarak tekrardan hazırlayınız ya da kavanozu boşaltıp derin dondurucu da saklayınız.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)