20 Ağustos 2018 Pazartesi

Ballı Bayramlık Fit Toplar Tarifi


Bayram tatlınız hazır mı? Bizim tatlımız hazır. ☺ Hem de rafine şekersiz. Çocuklarınıza kahve yanına gönül rahatlığı ile hazırlayabilirsiniz. Sevgiler. ☺ Teknede de yine bayram hazırladığım ❤️


MALZEMELER

  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 çay  bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
  • 2 adet doğal yumurta
  • 1 paket vanilya
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 1 çay bardağı ezilmiş ceviz
  • 1 çorba kaşığı kakao 
  • 2 çorba kaşık tepeleme mercimek unu
  • 3 çorba kaşığı tepeleme yulaf unu
  • Yarım çay bardağı kuru üzüm
  • 1 çorba kaşığı kestane balı
  • Üzeri için hisdistan cevizi

KEKİN HAZIRLANIŞI 

  • Karıştırma kasesine yoğurt, sıvı yağ, yumurta, kakaoyu,kabartma tozlarını koyup çırpınız.
  • Unları koyup tekrar çırpınız.
  • En son üzümleri ekledim tekrar karıştırınız.
  • Fincanları yağladım. 
  • Hamurun yarısını fincanlara koyunuz.
  • Fincan ve kaseye paylaştırınız.
  • Tencereye fincanları ve kaseyi yerleştirip, yarıya kadar su koyunuz.
  • Kaynamaya başlayınca altını kısıp kapağını kapattım. 
  • 20 dakika gibi kısa sürede pişiyor.
  • Kontrol edip beş dakika dinlendirdim.
  • Soğumaya bıraktım.


TOPLARIN HAZIRLANIŞI

  • Yoğurma kabına kekleri koydum. 
  • Elim ile parçaladım. 
  • İçine ceviz ve balı ekledim. 
  • Güzelce yoğurup toplar hazırladım.


Dikkat: Balı damak zevkinize göre azaltıp çoğaltabilirsiniz.


  • Hindistan cevizine bulayıp servis tabağına yerleştirdim. 
  • Buzdolabına koydum. 
  • Üç beş gün hiç bir şey olmuyor. 
  • Üzerini streçfilm ile kapatınız. 
  • Tadı değişmesin.


Not: Hamuru fincanların yarısına kadar koyunuz.

AFİYET OLSUN

2 yorum:

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)