2 Ağustos 2018 Perşembe

Fırında Patatesli Köfte Eşliğinde Akşam Yemeğim

Merhabalar. Bugün akşam yemeğimde, yaptığım fırında patatesli köfteye dünden kalan bamyam ve yoğurt eşlik etti. Yanında birkaç tane turşu yemeyi benim gibi ihmal etmeyiniz. Köfteleri hazırlarken yağlı kıymayı tercih ediyorum. İçerisine un, ekmek vs. koymuyorum. Çok güzel oluyor. Çocuklar istediği için küçük patates ekledim. Sağlıcakla kalınız. Köftenin tarifi için devamını okuyalım. ☺


Dikkat: Etin yanında özellikle bamya yemek barsak sağlığımız için çok önemliymiş. Eğer yanlış hatırlamıyorsam Ümit Aktaş'ın bir programında duymuştum.

MALZEMELER
  • 1 kg. yağlı kıyma
  • 1 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • Karabiber, kimyon, pul biber, tuz


HAZIRLANIŞI

  • Önce patatesleri rendeleyiniz. (patatesler çiğ olacak)
  • Soğanları çok ince doğrayınız.
  • Tüm malzemeyi yoğurma kabına alıp güzelce yoğurunuz.
  • Elinizi hafif ıslatarak yumurta büyüklüğünde parçalar alıp elinizin içinde köfteler hazırlayınız.
  • Borcamın altını sıvı yağ ile yağlayınız.
  • Köfteleri tepsiye diziniz.
  • Orta sıcaklıkta fırında pişiriniz.


AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)