12 Ağustos 2018 Pazar

Kıymalı Soğansız Menemen Tarifi

Merhabalar, kahvaltıda hiçbir zaman menemen tercihimiz değildi. Geçen yıl soğansız olarak kahvaltıda denemiştim. Ailemin ve benim çok hoşumuza gitti. Haşlanmış yumurtadan sıkıldığımız için farklı şekillerde menemeni hazırlıyorum. Herkesin damak tadı farklı olduğundan siz kendini zevkinize göre hazırlayabilirsiniz. Tavsiye ediyorum. Benim yine teknede haşlama yumurta dışında arayışlarım sonucu yaptığım bir menemen türü. ☺ Bana şiir bile yazdırmış bulunmakta. ☺

Denizde bir gül açmış,
Bağırır "Leptin, leptin!" diye;
Leptinden yana olanlara,
Selam olsun!
                 Fit Kavanoz'dan nameler ☺


MALZEMELER

  • 150gr. kıyma
  • 4 adet doğal yumurta
  • 1 adet kapya kırmızı biber
  • 2 adet yeşil biber
  • 5 adet armut domates
  • Zeytinyağı
  • Kaya tuzu

Baharatlar

  • Zerdeçal
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Zencefil
  • Kimyon
  • Kişniş


HAZIRLANIŞI

  • Tavaya zeytinyağını koyunuz.
  • Kısık ateşte kıymayı pişiriniz.
  • Üzerine istediğiniz şekilde doğradığınız kırmızı ve yeşil biberleri ekleyiniz.
  • Biraz daha soteledikten sonra zar şeklinde doğradığınız domatesleri ilave ediniz.
  • Domatesler sulanıp suyunu çektiğinde baharatlarını ve tuzunu ilave ediniz.
  • Üzerine yumurtaları kırınız.
  • Kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişiriniz.
  • Servis yapınız.

AFİYET OLSUN
Ağustos 2018


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)