28 Aralık 2022 Çarşamba

Karnabahar Ezmesi (Çerkes tavuğu tadında)


Merhaba arkadaşlar 😊
.
Bugün canım Çerkes tavuğu, Abhaz tavuğu istemişti. Orijinalinin yapılışı epey uğraştırıyor. Benimki biraz nefsi körlemek.
Babamız yanına #apısta yapsaydın yanı boş kalmış dedi. Unlu gıdalar yasak (apısta mısır unundan yapılıyor) onuda çok sevdiğim halde yapmıyorum.
.
Karnabahar ne güzel bir nimet🤲🏻 her şeyde kurtarıcı 😉
.
Ben kendi beslenmeme uygun hazırladım. Üzerine #acıkalı #susam yağı bile hazırlamadım.
.
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
TARİF
👉🏻Çorba kasesi dolusu haşlanmış karnıbahar
👉🏻Ceviz (1 çay bardağı) 
👉🏻Susam yağı (2 kaşık) 
👉🏻Avokado (büyük avokadonun yarısı) 
👉🏻Lor peynir (Erzincan tulumu çok yakışıyor) 1 çay bardağı 
👉🏻Acıka #bırbılcıka #pırpılcıka 1Yemek kaşığı 
👉🏻Öğütülmüş kişniş #afuska 1 tatlı kaşığı 
👉🏻1 diş ezilmiş sarımsak
👉🏻Az karabiber
👉🏻Tavuk suyu
👉🏻👉🏻Bütün malzemeyi robottan geçiriniz.
🌺 Koyu kek kıvamında olacak. Katı olursa biraz açmak için tavuk suyu ilave ediniz.
Acıka tuzlu olduğu için tuz koymadım.
👉🏻Servis tabağına aldım, üzerine haşlanmış tavuk etlerini yerleştirdim.
👉🏻Acıkalı susam yağı harika olurdu ama  bana yağı fazla geldiği için koymadım.
Sunumuda farklı görülecekti.
.
Hazırlaması yazması kadar uzun sürmedi😂
#ketojenikbeslenme yapanlarada uygun 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)