28 Aralık 2022 Çarşamba

Lahana Sote (Zeytin yağlı Lahana)


Son zamanlarda ekşili lahana diye çok meşhur oldu. Benim kırk yıldır yediğim zeytin yağlı lahana yemeğim. Biz servis yaptıktan sonra damak tadına göre herkes limonunu kendi sıkar. 
HAZIRLANIŞI 
Lahanaları doğrayıp yıkadım. Suyunun iyice süzülmesini bekledim.
Tencereye zeytinyağıını koydum, üzerine bir adet kuru soğanı doğradım, biraz yağda çevirdim. Üzerine salçasını koydum. Biraz çevirdim (kavurdum) 
Lahanayı üzerine ekledim, kapağını kapatıp kısık ateşte pişmesini sağlıyorum. 
Yumuşayınca üzerine tuz ekledim. Karıştırdım. İlk sıcaklığı geçince servis yaptım. 
Servis yapınca limon suyu ekledim. 
👉🏻👉🏻Bol acılı çok güzel oluyor. Şu ara bana dokunuyor. Seviyorsanız tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)