12 Eylül 2022 Pazartesi

Pratik Yemek Saklama


HAZIRLANIŞI 
Pişirdiğim yemeklerin altını kısıp cam kavanozlara koyuyorum. Yeni kapak ile kapatıp düz şekilde vakumlanmasını sağlıyorum. Ilıdığında buzdolabında saklıyorum. On beş, yirmi gün içinde tüketiyorum.
Konserve şeklinde yapmak isterseniz sıcaklığı ile tencerenin altına kalın bez koyup kavanozları yerleştiriniz. Aralarına bez koyup yirmi dakika kadar kaynatınız. Daha uzun zaman dayanıyor.
Kıymalı olanları bekletmiyorum. 
Özellikle çorba, bakliyat, zeytin yağlı çok k rahat oluyor. 


Sevilen yaz yemeğini kavanozlara koyup teknede yanımda getirip rahat ediyorum. 

ŞAKŞUKA 
Fırında kızartıp, domates sosu ile karıştırıp, bşraz kaynatıyorum. Sıcak olarak kavanozlara koyuyorum. 


Teknede tatil yaparken yanıma aldıklarım. Bulgurlu semiz otu ve taze barbunya 👍🏻

Semizotunu bu şekilde domatesli pişiriyorum. 

Kızım sabah kahvaltıda bile çok seviyor. 

Hazır pratik yemek👋🏻

Akıllı semizotunun sap kısımlarını da bu şekilde pişirip kavanozlara koyuyorum. 

Uzun süre tutacaksınız 
👉🏻Yemeğin sıcak kaynar olmasına dikkat ediniz. 
👉🏻Yeni kapak kullanınız. 
👉🏻Buzdolabında saklayınız. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)