6 Kasım 2022 Pazar

Kavanozda Haşlanmış Nohut Saklama


Merhabalar 
Kavanozda haşlanmış nohut konservesi yapıyorum. Buzdolabında saklıyorum, çok pratik oluyor. İsteyen dondurucuda da saklayabilir.
Salatada, pilavdayemeklerde çok pratik oluyor. 

HAZIRLANIŞI 
🌹Nohutları yirmi dört saat suda ıslatıyorum. Arada suyunu değiştiriyorum.
🌹Düdüklü tencerede haşlıyorum. 
🌹Suyunu süzüp, kavanozlara paylaştırıyorum. 
🌹Üzerine yarım tatlı kaşığı kaya tuzu ekliyorum. 
🌹Suyu kaynatıp sıcak olarak nohutların üzerine döküyorum. 
🌹Yeni temiz kapak ile kapatıyorum. 

🌹Çelik tencerenin altına bez koyup, kavanozları yerleştiriniz. 
🌹Su kaynadıktan sonra yirmi dakika orta ateşte kaynatınız. 
🌹Soğuncaya kadar tencerede bekletiniz. 
🌹Bir iki haftada tüketiyorum. 
Kahvaltıda da tüketiyorum. 


🌹NOT 🌹Yumurta alerjisi olanlar nohut suyunu buzdolabında bir gece bekletip yumurta yerine kullanılabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)