27 Kasım 2022 Pazar

Tereyağlı Balkabağı Yemeği


Merhaba arkadaşlar 😊
.
Hayırlı cumalar dilerim 🌹
.
Donduruda balkabağım vardı. Bir dilimden kendime yemek hazırladım.

Bizim büyüklerin Çerkes kabağı ile yapılan çok eski bir tarif. Rahmetli babaannemden kalma😊
.
TEREYAĞLI BALKABAĞI
.
HAZIRLANIŞI
👉🏻Yemeklik doğradığım soğanı ve biberi sade yağda kısık ateşte soteledim.
👉🏻Üzerine küp şeklinde doğradığım balkabaklarını koydum.
👉🏻Kısık ateşte pişmesini sağladım.
👉🏻Üzerine tuz ve karabiber, acı pul biber ekledim. Karıştırdım.
👉🏻Kapağını açıp suyunun çekmesini sağladım.
.
👉🏻👉🏻Bu yemeğin özelliği bol acılı ve de şeker eklenip yapılması 😋
.
👉🏻👉🏻Acının hakkını vermek gerek 😉
.
👉🏻👉🏻Yerken tatlı tadının ardından acı birbirine karışınca muhteşem ikili oluyor.
Acı seviyorsanız tavsiye ederim.
.
Benim akşam yemeğimdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)