21 Ocak 2023 Cumartesi

Yeşil Mercimekli Poğaça


Merhaba arkadaşlar 😊
Haşladığım yeşil mercimeklerim vardı. Elimdeki malzemelerle kahvaltılık poğaça hazırladım. Bizimkiler beğendi😉 Denemek isterseniz, tarif bırakıyorum.
.
.
👉🏻YEŞİL MERCİMEKLİ POĞAÇA☕
2 bardak haşlanmış yeşil mercimek (200ml)
2 yumurta
2 tatlı kaşığı (silme) karnıyarık otu tozu
1 çay kaşığı karbonat (üzerine bir tatlı kaşığı sirke) 
1 kahve fincanı zeytin yağı (Türk kahve fincanı) 
3 çorba kaşığı susuz yoğurt 
👉🏻Malzemenin hepsini  robottan geçirdim. 
Mercimekleri hafif diri bıraktım. Pürüzsüz hale getirmedim. 
Malzemeyi karıştırma kasesine boşalttım. 
Oda sıcaklığında on dakika dinlendirdim. 
Üzerine 
👇🏻👇🏻👇🏻
1 su bardağı yulaf ezmesi (200 ml)
1 su bardağı irice parçalanmış ceviz 
1  su bardağı çekirdeksiz zeytin 
Yarım su bardağı tuzlu her hangi bir peynir. (ezine  kullandım) 
👉🏻Peynir tuzlu olduğu için tuz kullanmadım. 
Kaşık yardımı ile karıştırdım. 
Tepsiye pişirme kağıdı serdim. 
Elim ile yuvarlayıp şekil verdim. 
150 derecede kontrollü pişirdim. 
16 adet çıktı. 
İçine farklı baharatlar (bana yasak olduğu için koymadım), biber, yağlı tohumlar koyabilirsiniz.




Bu şekilde kahvaltı veya akşam yanında eşlik edebilir 🌺



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)