21 Ocak 2023 Cumartesi

Glütensiz Kısır


Merhaba arkadaşlar 😊
.
Glütensiz kısır görünümlü, isterseniz mercimek köftesi niyetine 😋👍🏻
.
Buzdolabında epey turpum vardı. Birazda havuç. Salata yaptım yine arrtı. Kahvaltıda bu ara pek dönüp bakan yok.
.
Oğlum normalde turpu sevmez ama turp olduğunu hiç anlamadı. Söyleyince "yufkanın arasına koyup dürüm yapılsa harika olacak" dedi 😂
.
.
TURPLU KISIR (TURPLU MERCİMEKSİZ KÖFTE)
.

🍀HAZIRLANIŞI🍀
👉🏻2 adet turp, 1 adet turuncu havuç, 1 adet mor havuç kabuklarını soyup, robottan geçirdim (iri bulgur gibi)
👉🏻Tencereye koydum. Kapağını kapattım. Kısık ateşte suyunu önce saldı, sora çektirdim. Yumuşadı(hafif diri kalacak şekilde ) 👍🏻
👉🏻Soğumaya bıraktım. 
👉🏻1 orta boy soğan, 2 diş sarımsağı çok ince doğradım.
👉🏻Zeytin yağında soteledim, üzerine biber salçası koydum. Biraz daha kavurdum.
👉🏻Soğuyan malzemenin üzerine koydum.
👉🏻Tuz, kimyon, karabiber, isot koyup güzelce yoğurdum.
👉🏻İnce kıyılmış maydanoz ve marul ile nazikçe karıştırdım.
👉🏻Servis tabağına marul koyup şekil verdim (KAYDIRMALI POST) Ben bu şekilde yedim.
Evdekilerede kıdır gibi kasede servis yaptım.
Tavsiye ederim 😊


Bu şekilde mercimek görünümlüde yapabilirsiniz 🍀

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)