22 Kasım 2021 Pazartesi

Lor Salatası (Cingen Pilavı)


Merhabalar
Egenin meşhur pilavı😉😋
Pilav dediğimize bakmayın, uzaktan yakından alakası yok 😊
Bildiğiniz lor salatası. Aydın yöresinde pazarcılar arasında isimlendirilmiş. (Bende bir yerde okumuştum)
Muğla çevresinde çok yapılır. İster kahvaltıda, ister akşam üzeri atıştırmalık olarak, meze olarak, akşam hafif bir yemek için pratik hazırlanabilecek bir salata💞
Her mevsim domates bulunsada özellikle yazın çok sık yapılır. Ben elimdeki son domateslerim ile hazırladım. Güneyde yaşadığım için tarlada son kalanları pazarda bulabiliyoruz.


MALZEMELER 
Domates 
Maydanoz 
Lor peynir 
Taze soğan 
Kuru soğan 
👉🏻İsterseniz içine biber, salatalık koyabilirsiniz. Yaz sonu olduğu için ben koymadım. 
Bütün malzemeyi küçük küçük doğrayıp bir kasede birleştiriyoruz. 
Üzerine lor, zeytinyağ, tuz, karabiber, pulbiber ekip karıştırıyoruz. 
Afiyet olsun 😊

Not : Ben kendi hazırladığım peyniri kullandım. 
#evdeyapılanlar dan bakabilirsiniz. 
Orjinalinde yağı alınmış yumuşak çökelek ile yapılıyor. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)