26 Ocak 2022 Çarşamba

Bulgurlu Ege Otu Kavurması


Merhabalar 
Burada Ege otları çok meşhurdur 🍀
Genelde acılı, bol soğanlı ve bulgurlu pişirilir. 


Yada bu şekilde bol kuru acı biberli👍🏻

HAŞLANIŞI 
👉🏻Otları yıkayıp suyunun süzülmesini sağlayınız. 
👉🏻Ben çok ince olmayacak şekilde doğruyorum.
👉🏻Mor veya beyaz soğanı kısık ateşte zeytin yağında soteledim. 
👉🏻Üzerine Ege otlarını, tuz ve biberleri (dondurucudan) ekleyip tencerenin kapağını kapattım.
👉🏻Ege otlarının rengi dönüp hafif yumuşayınca üzerine bir miktar ince bulgur atıyorum.
👉🏻Kısık ateşte, kapağını kapatıp otun içinde kalan hafif su ile pişmesini sağlıyorum.
👉🏻Biraz dinlenmeye bırakıyorum. 

👉🏻👉🏻Not :Üzerine isterseniz sos hazırlayabilirsiniz.
Ezilmiş sarımsak ve limon suyu harika lezzet veriyor. 

🌺Nur içinde yatsın 🤲🏻 eşimin baba annesi beni alıştırdı. Bekarlığımda hiç ot yemeği yemezdim.

Ben beslenmemde bulgur kullanmıyorum, kendime sade pişiriyorum #autophagy #otofajı beslenme öğünümde pişirmiştim.

Akşam öğünüm merhaba #karnabaharçorbası ve #egeotları 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)