21 Eylül 2018 Cuma

Fırında Kızartma / Yoğurtlama :)

Bugünkü günüm de koşuşturmayla geçti. Çok şükür şimdi oturabildim. Ben uzun süredir kızartmayı fırında yapıyorum. Kızartma malzememi hazırlıyorum. Üzerine biraz sıvı yağ gezdirip fırının derecesini fazla yükseltmeden ağır ateşte ara sıra nazikçe karıştırarak pişiriyorum. Bir Muğlalı olarak olmazsa olmazım sarımsaklı yoğurt ve üzerine kuru biberdir.

Eskiden şakır şakır yağda kızartırdım. Kışlık için de kızartıp derin dondurucuya koyardım. Yılllardır koymuyorum. Bu hazırladığım şekliyle çok hafif oluyor. Tavsiye ederim. Yanında biraz turşu ve kuru soğan ile harika oluyor. Sağlıcakla kalın!


MALZEMELER

  • 4 adet biber
  • 1 adet havuç
  • 1 adet patlıcan
  • 1 orta boy patates 
  • 1 kase süzme yoğurt 
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ

HAZIRLANIŞI

  • Malzemeleri kızartmalık doğrayınız.
  • Karıştırma kabının içinde biraz tuz ekerek 2 çorba kaşığı sıvı yağ gezdirip güzelce karıştırınız.
  • Fırın tepsisine pişirme kağıdı serip malzemeyi içine boşaltınız.
  • 140 ya da 150 derecede ara sıra karıştırarak pişiriniz.
  • Servis tabağına alıp soğumaya bırakınız.
  • Sarımsaklı yoğurt hazırlayıp kızartmanın üzerine gezdirip servis yapınız.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)