14 Eylül 2018 Cuma

Kurutulmuş Bamya Nasıl Hazırlanır?

Merhabalar, kışlıklarım, yavaş yavaş hazırlanıyor ve sırayla kilerdeki yerlerini alıyorlar. ☺

Bugün de kuruyan bamyalarımı çıtçıtlı poşetlere koydum. Hava alıp yumuşamamaları için bu şekilde yapıyorum. Sonra çabuk bozuluyor. Geçen kış çocuklar sevmişti. Derin dondurucuya da birkaç poşet koydum. Bu yıl dondurucuda fazla miktarda saklamama kararı verdim. Sevgiler.


MALZEMELER

  • İstediğiniz kadar küçük bamyalar
  • Yeteri kadar çıtçıtlı poşet
  • İğne ve iplik


HAZIRLANIŞI
  • Bamyaları yıkayıp kurutunuz.
  • Başlarını koni şeklinde bıçak yardımıyla kesiniz.
  • İpe dizip gölgede hava alan bir yerde kuruyuncaya kadar asılı tutunuz.
  • Kuruyunca hava almayacak şekilde poşetlere koyup kaldırınız.


Not: Benim yaşadığım yer sıcak ve nemli olduğundan dolayı poşetlere koyup buzdolabında saklıyorum.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)