22 Eylül 2018 Cumartesi

Çingene Pilavı Tarifi (Muğla)

Mutlu hafta sonları dilerim, sonbahar gelse de buraları hala çok sıcak. Aslında tam bir tatil havası var. İşin olmasa bol bol gezeceksin. Kavurucu soıcaklar yok artık. Tarhanalar bu havada kurutulursa çok iyi. Ekimde ufaktan yağmurlar başlar. Yoğurdum biraz ekşimiş. Ben de bugün kaynatıp lor peynir hazırladım. Yumuşacık çok güzel bir peynir oldu. Bizim bu yörede çok sık yapılan çingene pilavını hazırladım. Aslında pilav ile uzaktan yakından alakası yok. Değişik bir peynir salatası. Burada olmazsa olmaz her evde yapılır. Meze olarak, kahvaltıda, diyette, beş çayında, akşam hafif şeyler yemek istediğinizde tam bir kurtarıcı. Bizim evde de çocuklar çok seviyor. Domates bol olduğu zamanlarda sık sık yapıyorum.


MALZEMELER 

  • 1 adet orta boy domates
  • 1 adet yeşil biber
  • 2 adet taze soğan veya 1 adet kuru soğan
  • 1 adet salatalık (Ben ekstradan koyuyorum.)
  • 1 tutam maydanoz
  • 1 kase lor peynir
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • Tuz
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı

HAZIRLANIŞI

  • Domates, salatalık ve biberi zar şeklinde doğrayınız.
  • Maydanozu çok ince kıyınız.
  • Lor peyniri karıştırma kasesine koyunuz.
  • Karabiber, tuz koyup karıştırınız.
  • Diğer malzemeleri koyup zeytinyağı gezdiriniz.
  • Güzelce karıştırınız.
  • Servis yapınız.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)