18 Eylül 2018 Salı

Kabak Kalye Tarifi

Merhabalar. Kabağın mevsimi geçmeden bir kabak kalye tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Ben kabağın her türlüsünü çok severim. Beş yıldır çiğ olarak da sık sık tüketirim. Çok pratik ve bir o kadar da lezzetli olan kabak kalyeyi bol zerdeçal pişirdim. Az zeytinyağında zerdeçalın etken maddesinin orta çıkması için karabiber ile birlikte çevirdim. Piştikten sonra tekrar çiğ zeytinyağını ve tuzunu ekleyerek servis yaptım. Denemenizi tavsiye ederim. Çok lezzetliydi. Sevgiler. ☺


MALZEMELER

  • 2 adet orta boy kabak
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 tatlı kaşığı zerdeçal
  • 1 çay kaşığı karabiber 
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • Üzerini süslemek için yeteri kadar maydanoz


HAZIRLANIŞI

  • Kabakları fazla küçültmeden istediğiniz gibi doğrayınız.
  • Tencereye biraz zeytinyağı koyunuz.
  • Üzerine zerdeçalı ve karabiber koyup yakmadan 1-2dk. karıştırınız.
  • Soğanı, kabağı, biberi, üzerine koyup kapağını kapatınız.
  • Buharda pişmesini sağlayınız.


Not: Kabağı pişirirken hafif diri kalsın. Ben ocağın altını kapattım zannettim. Ama maalesef kapatmamışım. Siz biraz daha diri bırakabilirsiniz. ☺


  • Son olarak tuzunu ve çiğ zeytinyağını ekleyip nazikçe karıştırınız.
  • Ardından dinlenmeye bırakınız.
  • Ilıdığı zaman servis tabağına alıp üzerini maydanoz ile süsleyiniz.


AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)