14 Eylül 2018 Cuma

Muğla Keşkeği Tarifi


Merhaba arkadaşlar. Bir yandan soğuk algınlığım devam ediyor. Bir yandan kış hazırlığı, temizlik derken yorucu bir hafta geçirdim. Keşkeği çok sevdiğimiz halde düğünde denk gelmem dışında pek yemiyordum. Güzel olmuş ben beğendim. Bu yörenin, Muğla'nın keşkeği. Benim bildiğim kırk bir tane çeşidi var. "Bu nasıl keşkek?" demeyiniz. Sevgiler.



MALZEMELER
  • 1,5 bardak aşurelik buğday
  • 500 gr. dana eti
  • 4 yemek kaşığı sadeyağ
  • 1 çorba kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
HAZIRLANIŞI
  • Buğdayı geceden ıslatınız.
  • Ertesi gün düdüklü tencereye yıkanmış buğdayları, 1 tatlı kaşığı tuzu ve dana etini koyup üzerine bir parmak geçecek kadar su ekleyiniz.
  • Düdüklü tencereyi kapatıp 1,5 saat kısık ateşte pişiriniz.
  • Bir on dakika kadar düdüklü tencerenin içinde dinlendirdim.
  • Buğday ve dana eti özleşene kadar tahta kaşık ile ezdiriniz.
  • Tabaklara koyup üzerine hazırladığınız sadeyağlı pul biberi gezdirip servis yapınız.
Not: Eğer çok lapa gibi olursa biraz kaynamış su ilave edip karıştırınız.

AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)