10 Eylül 2018 Pazartesi

Yağlı Kabak Turşusu Nasıl Hazırlanır? (Sıcak suyla hazırladım.)

Merhaba arkadaşlar. Sağlıklı beslenmeye geçtiğimde buradan tanıdığım bir arkadaşta kabak turşusu görmüştüm. Her zaman değişik tatları denemeyi sevmişimdir. Kabak turşusunu denedim ve tadı salatalık turşusu gibi. Çok abartılacak bir tarafı yok. Sadece dikkat etmemiz gereken ben uzun süre kavanozda tutmadım. On gün sonra turşumuz hazır oluyor. Biz beğendik, denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler.


MALZEMELER

  • 3 adet kabak
  • 5 adet küçük biber 
  • 1 tutam dereotu
  • 5 diş sarımsak
  • Klorsuz su
  • 1 tatlı kaşığı kaya tuzu
  • Yarım tatlı kaşığı karabiber tanesi
  • Yarım çay bardağı ev sirkesi
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı

HAZIRLANIŞI

  • Kabakları karbonatlı suda 10dk. beklettim.
  • Kavanozlara kabağı, dereotunu, sarımsağı ve biberi yerleştirdim.
  • Üzerine kaya tuzu ve karabiber tanesini koyup sirke ve zeytinyağını da ekledim.
  • Suyu kaynatmaya başladım.
  • Su kaynayınca turşunun üzerine koyup kavanozun kapağını sıkıca kapattım.
  • Elimle kavanozu yavaşça altüst çevirip kavanozun kapağı üstte olacak şekilde koydum.
  • Soğuduğu zaman serin bir yere kaldırdım.


Not: Su fokur fokur kaynamayacak. İlk kaynamaya başladığında altını kapatıp turşuya ilave ediniz.

Not: Turşuyu hazırladıktan on gün sonra açıp kullanabilirsiniz.

Dikkat: Dilimleyerek yaptım. Biraz geç açınca eridi. Tavsiye etmiyorum. Şu ana kadar uzun süre hiç bekletmedim ama dayanacağını pek sanmıyorum.

AFİYET OLSUN

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, değişik bir tarife benziyor.

    YanıtlaSil

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)