14 Temmuz 2021 Çarşamba

Evde Sütten Lor Peynir Yapımı


Evde lor peynir yapmak çok kolay 👍🏻
Süt 1-2-3 kilo olur, miktar fark etmez.

Kaynamakta olan süte yarım çay bardağı sirke ve biraz tuz 1 tatlı kaşığı kadar) atıyoruz.
Sütün kesilmesini sağlıyoruz (peynire dönüşmesi) 
Biraz kaynadıktan sonra fotoğrafta görüldüğü gibi peynir ve yeşilimsi su ayrılıyor. 
Biraz daha bu şekilde kaynatıyorum. 
10-15 dakika kadar 👍🏻

Süzgüye bez serip peyniri dikkatlice boşaltıyorum. 
✅Elinizde bez yoksa lu erkek mendilleri çok güzel iş görüyor. Pazarlarda, her yerde var. Ucuz uygun fiyatlıdını alıp yıkayınız. Sirkeli su ile kaynatıp, durulayıp bu işler için gayet uygun 👍🏻
Ben suyunu fazla süzdürmüyorum. Hafif yumuşak bırakıyorum.
Kahvaltı, hamur işi yapıyorsanız. Çok lezzetli oluyor. 

Birde bu şekilde lor salatası yapıyorum. Çok güzel yakışıyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)