1 Temmuz 2021 Perşembe

Glütensiz Yağlı Tohumlardan Sebzeli Ekmek

Merhabalar 
İtalyanların meşhur sebzeli ekmeğinde hep gözüm kalmıştır. 🙈 İnstagramda da maşallah yemek sayfaları çeşit çeşit yapıyorlar 😜
Bizimkisi züğürt tesellidi😉 Ama tadı güzeldi. Yanında beyaz peynir ile üfff😋 


MALZEMELER 
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı badem unu (kendim öğüttüm) 
8 kaşık susam unu (kendim öğüttüm) 
1 şişe maden suyu 
2 tatlı kaşığı karnıyarık otu 
4 adet yerli ceviz 
30 gram Erzincan tulumu (eliniz ile ufalayınız) 
Küçük bir kase zar şeklinde doğranmış kırmızı biber
Yarım fincan sıvı yağ (zeytinyağı kullandım) 
Birer yemek kaşığı ayçekirdeği ve kabak çekirdeği 
1 çay kaşığı karbonat ve 1 yemek kaşığı sirke 

Üzerine yeşil biber, kırmızı biber, zeytin, domates, ceviz, ayçekirdeği ve kabak çekirdeği koydum. 

HAZIRLANIŞI 
Yumurta, sıvı yağ, karnıyarık otu ve sodayı güzelce çırpınız. 
Karbonat ve sirkeyi ekleyip karıştırınız. 
Unları ekleyip karıştırınız. 
Peynir ve biberi, cevizi eliniz ile iri parçalar halinde hazırlayıp karıştırınız. 
Küçük boy baton kalıba pişirme kağıdı yerleştiriniz. 
Malzemeyi içine boşaltınız. 
Üzerine yeşil biber, domates, ceviz, kırmızı biber, kabak ve ayçekirdeği serpip fırına koyunuz. 
140 derecede sakince arada kontrol ederek pişiriniz. Yüksek ateşte bırakmayınız. 
On dakika sonra 120 dereceye düşürüp pişirdim. 
Benim hoşuma gitti. Tavsiye ederim ❤️


Pişmiş hali😋 iyice dinlensin

Dinlendikten sonra dilimleyiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)