12 Temmuz 2021 Pazartesi

Fırında Elma Dilimli Patates


Merhabalar
En sevdiklerimizden😜
Ama bu aralar yemiyorum. Çocuklarada arada yapıyorum.
HAZIRLANIŞI 
Kişi başına bir orta boy patates
Patateslerin kabuklarını soyup elma dilimi kestim.
Üzerine 
Biberiye, kekik, karabiber, tuz, pul biber serptim güzelce karıştırdım.
Üzerine zeytinyağ gezdirip tekrar karıştırdım. 
Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye yerleltirip 150 derecede kontrol ederek pişmesini sağladım.
Hiç çevirmiyorum.
Pişirme kağıdı kullanırken özellikle kahverengi olanı ağartılmış olanı tercih etmeyiniz.
Ben çok mecbur kalırsam kullanıyorum 
✅En sağlıklısı patatesi biraz haşlayıp, fırında düreyi daha kısa tutabilirsiniz.
Dirençli nişastaya dönüşmesi için.
En sağlıklısı haşlayıp, soğuduğu zaman buzdolabına koyunuz. 
Bir gece bekletiniz, dirençli nişastaya dönecektir. Bu şekilde tüketirseniz barsaklara gübre atmış gibi faydasını götürsünüz.
Basmati pirinç
Bezelye
Patates
Pişirip bir gece bekletip soğuk olarak yerseniz, tabi ölçülü sorun yaşamazsınız.
Kilo, diyabet, insülin direnci gibi rahatsızlığınız varsa kontrolü tüketiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)