27 Temmuz 2021 Salı

Tencerede Tahinli Kek


Bayramda tekneye gitmiştik. Ben fırın özellikle koydurmadım. Zaten uzun zamandır da hamur işi yapmıyorum.
Yanımda biraz un getirmiştim. Kızım sıkıldım canım bir şeyler istiyor dedi.
Eskiden olduğu gibi yine tencere kurtarıcım oldu. 








TAHİNLİ KEK

2 adet yumurta
1 su bardağı öğütülmüş dut kurusu
1 şişe maden suyu
1 bardaktan bir parmak eksik  sıva yağ (zeytinyağı kullandım)
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar organik buğday unu

Üzerine yarım çay bardağı tahin
Öğütülmüş dut kurusu

Dut kurusu ve yumurtayı güzelce karıştırınız.
Üzerine un, tahin hariç malzemeyi koyup güzelce çırpınız.
Unu kontrollü koyup karıştırınız. Normal kek kıvamında  olacak 👍🏻

✅Ben tencerede pişirdim, siz isterseniz fırında da pişirebilirsiniz.
👉🏻 25-30 santimlik karnıyarık tenceresi
Üç - dört parmak yüksekliğinde

Tencereye pişirme kağıdını yerleştirdim.
Üzerine malzeneyi boşalttım.
Eşit şekilde yaydım.
Tahini gezdirdim (tahini biraz daha bol koyabilirsiniz. Ben bol koydum 🙈)
Üzerine dut şekerini koyunuz.
Tencerenin kapağını kapatınız.
Ocağın altını en küçük ocakta, en kısık olarak ayarlayınız.

Kısık ateşte ilk otuz dakika sonra kontrol ediniz.
Pişmediyse biraz daha uzun tutunuz.

✅Üzeri yumuşacık, içi süngerimsi oluyor.
İlk sıcaklığı geçince pişirme kağıdı ile çıkarıp soğumasını bekledim.
Ilıyınca servis yaptım.
✅Fırında pişince tahin eriyip daha güzel görüntüsü oluyor. 
❤️Bizimkiler çok beğendi 👍🏻😋


Ben yemesemde çayım eşlik etti 🤗⛵

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)