18 Mayıs 2021 Salı

Acıkalı (pırpılcıka) Karnabahar

Karnabaharın her halini çok seviyorum. Bu hazırladığım biraz daha zararsız sağlıklı hali. Düşük derecede kızartılan yiyecekler kalori olarak çok yüsek vede zararlı değilmiş👍🏼Tavsiye ederim. #acıka #pırpılcıka her evde bulunmuyor. #abazasalçası Ben yazdan çok hazırlıyorum. Pratik olarak siz isterseniz.
📌Üç çorba kaşığı kaliteli biber salçası
📌Bir çorba kaşığı öğütülmüş afuska (kişniş)
📌Bir çorba kaşığı iyice ezilmiş sarımsak
📌Kaya tuzu ➖İyice karıştırınız. Tarif ettiğim gibi hazırlayabilirsiniz. Buzdolabında saklayınız.

HAZIRLANIŞI 
♨️Karnabaharı hafif diri kalacak şekilde buhar sepetinde pişiriniz.
♨️Kasede yumurta ve pırpılcıkayı çırpınız.
♨️Sade yağı tavada ısıtınız.
♨️Yumurtaya buladığınız karnabaharları kısık ateşte kızartıyoruz.
❌Yüksek ateşte kızartmıyoruz.
♨️Bütün karnabaharlara aynı işlemi yapıyoruz.

SOSUN HAZIRLANIŞI
♨️Sarımsağı hafif diri kacak şekilde
eziniz.
♨️Sıvı yağda kısık ateşte soteleyiniz.
♨️Üzerine bir kaşık pırpılcıka koyup beş dakika daha pişiriniz.
♨️Üzerine limon suyu ekleyip karıştırınız.
♨️Ocağın altını kapatınız.
♨️Karnabaharları servis tabağına alıp üzerine sostan döküp servis yapınız.


👉🏻Pabdemi döneminde bol sarımsak, soğan yenilmesi tavsiye edildi. Ben tarifte yazılandan daha fazla koydum. Birazını ezdim, birazını ince kıyıp hafif soteledim. Fotoğrafta  gördüğünüz gibi😉👍🏻
Denemenizi tavsiye ederim 🌺🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)