7 Mayıs 2021 Cuma

Bulgurlu Patlıcan Kurusu (Muğla)

Merhaba 😊
Kışlık hazırlamayı çok seviyorum. Sanırsam çocukluğumdan kalma😉 Büyüklerden gördüğümü yapıyorum. Eskisi kadar çok hazırlamıyorum. Beş buçuk yıldır iki öğün beslenince yenilmiyor. Yinede bir iki pişirimlik kurutuyorum, bir iki poşette dondurucuya koyuyorum.
Bu güzellikleride bir fırsat bulup pişirememiştim. 
Muğlamızda kışın patlıcan kurusu meşhurdur. 

MALZEMELER
2 çorba kasesi patlıcan kurusu 
1 çay bardağı ince bulgur
2 orta boy kuru soğan
Yarımlık domates sosu
Zeytin yağı, tuz

HAZIRLANIŞI 
Patlıcanları hafif yumuşayıncaya kadar haşlayınız. 
Soğanları jülyen doğrayınız. 
Tencereye zeytinyağını koyup soğanları kısık ateşte biraz soteleyiniz 👉🏻(yüksek ateşte kavurup içerisindeki şekeri ortaya çıkartmayınız)
👉🏻Diyabet, insülin direnci olanlar özellikle dikkat etmesi gerekiyor. 
Patlıcanları koyınuz, üzerine domates sosunu ve bir bardak su ilave edip kısık ateşte pişmeye bırakınız. 
Tuzunu ekleyip karıştırınız. 
Biraz sulu kalınca bulguru ilave ediniz. 
Sıcaklığı ile hemen pişecektir. 
Karıştıtıp kapağını kapatınız. 
İyice dinlenince :
Arzuya göre sarımsak ezip, limonsuyu ekleyip sos ile servis yapabilirsiniz. 
Çok lezzetli oluyor.
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)