16 Mayıs 2021 Pazar

Soğansız Menemen (Kışlık sos ile)


Bugün babamın ölüm yıl dönümü 😔
Nur içinde yatsın 🤲🏻
Annem evde yok. 13-14 yaşlarındayım, menemen pişirmiştim 🙈 Annem olmadığı zamanlarda da babam yapardı. Ona kendince sürpriz yapmıştım. Baba kız başbaşa keyifle yemiştik. Bugün de tesadüfen menemen pişirmiştim. O günler aklıma geldi. :) O yüzden paylaşmak istedim. 

Kızımın da, ben bunları yazarken, aklına anneannesindeyken bir gece vakti içeriye bir karasinek girdiği gelmiş. Anneannesi "Tahir'imin ruhu geldi, dolaşıyor." demiş. 😊

Aslında havalar serin olduğu için sinek olsa da sıcak yer arıyor. Büyükler de çocukların sinekleri öldürmemesi için "bir yakınının ruhu geldi" diye konuşup onu öldürmeden tekrar dışarı bırakılmasına teşvik ediyorlardı. Bir nevi çocuklara merhamet duygusunu aşılamak için yapılan bir şey. 

MALZEMELER
Yarımlık domatesli biberli sos 
Yarım çay bardağı zeytin yağı 
4 adet yumurta
Karabiber, tuz

HAZIRLANIŞI 
Tencereye zeytinyağıını koyalım. 
Üzerine sostan koyup suyunu çekinceye kadar biraz pişirelim. (sos pişmiş olduğu için fazla pişirmeye gerek yok) 
Karabiber ve tuz ilave edip yumurtasını kıralım. 
Ocağın altını kısıp, arada karıştırarak yumurtanın pişmesini sağlayalım. 
Afiyet olsun 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)