4 Şubat 2022 Cuma

Anne Usulü Domates Konservesi (Taze dalından kopmuş gibi)


Merhabalar 
Şimdiye kadar kurduğum en güzel domates konservesi 👍🏻 Tadı harika oluyor🤩Erdem Öner'in sayfasında görmüştüm. Annem de bu şekilde eskiden benim çocukluğumda bu şekilde hazırlıyordu😊


Benim elimde bu çeşidi vardı. Armut domates sulanmıyor. 
Önce karbonatlı suda, sonrada sirkeli suda beklettim. 
Alt kısımlarına t şeklinde çizik atıyorum. 


Kaynamış suda biraz beklettim, çok ince kabukları hemem ayrılıyor.

Soğuduğu zaman kabuklarını temizliyorum. 


Fazla küçültmeden doğradım. İki üç parçaya ayırdım. 
Kavanoza yerleştirdim. 

Ben yarımlık kavanozlara hazırladım. 
👉🏻1 çorba kaşığı limonsuyu 
👉🏻1 tatlı kaşığı kayatuzu 
Yeni steril edilmiş kapak ile kapatım. 

Konserveleri büyük bir tencereye koydum. Aralarına bez yerleştirip 
üzerini kapayıncaya kadar su koyup, orta derecede yarım saat kaynattım. 
Soğuduğu zaman tencereden çıkardım.

  
Serin güneş görmeyen bir yerde saklayınız. 
Tadı yazın dalından taze kopmuş gibi harika oluyor. Tavsiye ederim. 


Kullanırken bu şekilde oluyor 👍🏻




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)