3 Şubat 2022 Perşembe

Kışlık Biberli Domates Konservesi (Menemenlik)


Ben soslarımı, konservelerimi yaz sonunda hazırlıyorum.
Bir kaç farklı yöntemle hazırlıyorum. 
Yemeklerde, kahvaltıda, bulgur pilavında çok rahat oluyor. 


Fotoğraftaki domateslerden yada armut domates olan cinsinden kullanıyorum. 

👉🏻Domatesleri yıkayıp, önce karbonatlı, sonra sirkeli suda bekletiyorum. 
👉🏻Alt kısımlarından t şeklinde çizik atıp kaynar suda biraz bekletip, çok ince olarak kabuklarını soyuyorum. 
👉🏻Fazla küçültmeden doğruyorum. 


Bu şekilde bi mutfak aleti ile kavanozlara koyarken hiç eliniz yanmıyor.
Binbir çeşit gibi yerlerde bulunuyor. 


Biberleri de domates gibi fazla küçültmeden doğruyorum. 
👉🏻2 kilo domatese, 1 kilo biber koyuyorum. 
Siz isterseniz kadar malzemeyi çoğaltabilirsiniz. 


Kapakların yeni olmasına dikkat ediyorum. 
Kapakları önce yıkıyorum, sonra sirkeli sıcak suda kaynatıyorum. 


Hazırladığım domatesleri büyük tencerede biraz suyu çekinceye kadar pişiriyorum. 
👉🏻Tam suyunu çektirmiyorum. 
Üzerine biberleri ilave edip on dakika kadar kaynatıp (diriliği gidinceye kadar) pişiriyorum. 
👉🏻1 tatlı kaşığı kadar tuz ekliyorum. 
👉🏻Kavanozlara koyup ağzını bir geri iki ileri kapatıyorum. 

Hemen soğumadan tencereye biraz su koyup kavanozları yerleştirip 20 dakika kadar kaynatıp, bezin üzerine dikkatlice alıp soğumasını bekliyorum. 
Konservelerimiz hazır oluyor. 

👉🏻Serin güneş görmeyen karanlık bir yerde bekletiyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)