4 Şubat 2022 Cuma

Pratik Mor Lahana Turşusu


Pratik bir turşu, çok çabuk hazırlanıyor. Buzdolabında bir yıla kadar hiç bir şey olmuyor. Taze taze hazırlamak daha güzel 👍🏻🌺


1 kilo kadar lahanayı ince ince doğradım. 

Üzerine iki çorba kaşığı kadar kaya tuzu ve bir çay bardağı sirke ekliyorum. 


Yumuşaması ve suyunu salması için güzelce yoğurdum. 
Normalde bekletilmiyor, ben gece hazırlayıp sabaha kadar bekletiyorum.
Suyunu daha güzel salıyor. 
Kavanozlara sıkıştırarak koyuyorum. 


Hiç su kullanmıyorum, kendi suyu 👍🏻


Malzemenin suyu üzerini örtmesine dikkat ediniz. 
Kavanozun kapağını kapatıp buzdolabında saklıyorum. 
Bir iki gün sonra açıp tüketebilirsiniz. 


Bunlarda teknede hazırladığım turşularım. 
İster sade, isterseniz salatalara rahatlıkla ekleyebilirsiniz. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)