26 Şubat 2022 Cumartesi

Pırasanın Kök Kısmı İle Nefis Salata


Merhabalar 
Eşimin büyük dedesi Kerküklüymüş. Osmanlı döneminde sarayda aşçıymış. Pırasanın kök kısımlarından tatlı yapıyormuş. Sonraki dönemde küçük bir lokanta açmış, yemekleri çok lezzetliymiş. Büyük dedenin bir özelliği asla yanında çalışanlara püf noktalarını göstermemiş🤔
Eşim yıllardır pırasanın kök kısmını denemek istiyordu. 
Bu hafta pazardan pırasa almış, o kadar tazeki sanki taze soğan gibi 😉
Kesip attığımız saçaklı kök kısımları bembeyaz süt gibiydi😌

Bunları dikkatli bir şekilde kestik, güzelce yıkadım. 
Sirkeli suda beklettim, süzdüm. 
Çiğ ıspanak  yaprağı  ve  pırasa köklerini çok az tuz ile biraz ovdum. (diri gelecekse sıcak suya battırıp çıkarabilirsiniz. Ben çiğ kullandım) 
👉🏻Aşağıda yazdığım malzemeleri salata kasesinde birleştirdim. 
👇🏻👇🏻👇🏻
Pırasanın kök beyaz saçak kısmı
Filizlendirilmiş beyaz börülce
Havuç
Buharda pişmiş ıspanak kökü
Çiğ taze ıspanak yaprağı
Avokado
Üzerine 
Limon suyu veya sirke, zeytin yağı, tuz, çok az kavrulmuş susam ekleyip harmanladım. 
👉🏻Çiğ olarak yediğimde normal taze pırasa tadında, çıtır çıtır 😉👍🏻
👉🏻Pırasanın salata yaptığım kök kısımlarını tıraşlayıp iki üç santim uzunluğunda kesip saksıya dikiyorum.


Akşam yemeğim 
Salata, kıymalı ıspanak, glütensiz börek 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)