28 Aralık 2021 Salı

Glütensiz Ayçekirdeği Unlu Balon Ekmek


 Merhabalar 
Dün akşam instagram da dolaşırken #badeninşekeri sayfasına denk geldim.
Çok güzel pofuduk ekmekcikler yapmış.
Elimde malzeme olunca hemen denemek istedim. Tarif için teşekkür ederiz. 

Sabahta kızımın kahvaltısına eşlik etti.
Tabi bizdeki durum ekmek değilde kurabiye niyetine çok sevildi.
Kızımın karşıdan köfte sanması 😉😜
Neyse çok pratik bir tarif. 


HAZIRLANIŞI 
Çiğ iç ay çekirdeğini kendim öğüttüm. 
150 gram 
2 çay kaşığı karbonat 
1 tatlı kaşığı sirke (aktive olması için) 
3 çorba kaşığı karnıyarık otu tozu 
170 milim sıcak su 
2 çay kaşığı tuz (silme)

👉🏻Önce kuru malzemeleri karıştırınız.
Üzerine sıvı malzemeyi karıştıtıp yapışkan bir hamur elde ediniz.
👉🏻Pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye eşit şekilde toplar hazırlayınız. (elimi biraz ıslatıp şekil verdim)
👉🏻Isınmış fırında 150 derecede 40-45 dakikada pişti.
👉🏻🌺Tarife göre hazırlarsanız içi güzel vede ekmek gibi görünüyor. 
👉🏻👉🏻👉🏻🍀 Ben biraz daha sıcak su ekledim. (Eşim katı oldu du koy diye ısrar etti😏sonuç bu😜) Benimkiler balon ekmek oldu.

Çocuğunuzun beslenme çantasına rahatlıkla koyabilirsiniz.


Yumurtaya bandırıp yemeside çok keyifli oldu😋

Bugün hava yağmurlu, biraz yürüyüş yaptık. Teknede çay keyfi, sonra da eve dönüş vakti 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)