26 Aralık 2021 Pazar

Soslu Balkabağı Kızartması

Merhaba 
Pazardan aldığımız balkabaklarımız. Büyük olan cinsi.
Dilimleyip yıkayıp dondurucuya da koyuyorum. 


Balkabaklarını çok inceltmeden dilimliyorum. 
Tavaya sade yağ koyup, kısık ateşte kızarıyorum. 

👉🏻Servis tabağına alıyorum. 
👉🏻Artan sade yağın içine biraz daha sıvı yağ (zeytinyağı ekliyorum)
👉🏻1 baş sarımsağı ince ince kesip, tağda soteliyorum.
👉🏻Üzerine 1 çorba kaşığı yemeklik #acıka koyup güzelce dağılmasını sağlıyorum.
👉🏻Üzerine sıkılmış limon suyu koyıp karıştıtıp altını kapatıyorum.
👉🏻Sosu kızarmış balkabaklarının üzerine döküyorum.
👉🏻🍀🍀 Ben tuz koymadım #acıka yeterince tuzlu, siz damak tadınıza göre ayarlayınız.
👉🏻🍀🍀İsterseniz bir kaşık biber salçası, öğütülmüş kişnişte ekleyip hazırlayabilirsiniz. #acıka olmadı şart değil.

İsterseniz sadece sıvı yağ kullanıp ertesi gün de tüketebilirsiniz. Soğuk veya ılık olarakta lezzetli oluyor.

Akşam yemeğim 🌺
Deneyeceklere şimdiden kolay gelsin 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)