13 Aralık 2021 Pazartesi

Mor Soğan Turşusu


Merhabalar 
Soğan turşusu denediniz mi? Bende ilk defa yapıyorum. Normalde de çok severim.
👉🏻Benim kullandığım kavanozların boyu on santim kadardı. 
👉🏻Mor soğan 
👉🏻Kaya tuzu
👉🏻Şeker 
👉🏻Sirke
👉🏻Arzuya göre karabiber 
👉🏻Sıcak su


HAZIRLANIŞI 
👉🏻Soğanlarımızı yarım ay şeklinde doğrayınız. 
👉🏻Cam kavanoza yerleştiriniz.
👉🏻 Üzerlerine 1 tatlı kaşığı (silme) diri kayatuzu ve bir adet kesme şeker koyunuz. 
👉🏻Yarım çay bardağı kadar üzüm sirkesini (bir kavonoz için) koyunuz. 
👉🏻En son kaynamış dıcak su ile üzerini doldurunuz. 
👉🏻Arzu ederseniz karabiber taneside koyabilirsiniz. 
👉🏻Kapaklarını sıkıca kapatınız.
👉🏻👉🏻👉🏻Ben kavanozları sıcak suyun içine koydum. Daha iyi vakumlasın diye.
👉🏻🧅💞 Üç beş gün içinde turşularınız hazır olacaktır.
Denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin 🧅💞

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)