24 Aralık 2021 Cuma

Mısır Unlu Pırasalı Çörek


Merhabalar 
Bizimkiler mısır unlu çöreği çok sever. Ata tohumu ile hazırlanmış un kullanıyorum. Pırasanın yeşil kısımlarını çok ince doğruyorum. Yıkayıp suyunu iyice süzüp poşetlere koyup dondurucuya koyuyorum. Bozulmadan kaldırıyorum. Elimin altında hazır bulunuyor. Bu şekilde taze kullanıyorum.


MALZEMELER 
1su bardağı ev yoğurdu 
1 su bardağı sıvı yağ (zeytinyağı kullandım) 
3 adet yumurta 
Yarım bardak lor peyniri
1 çay kaşığı karbonat (1 paket kabartma tozu kullanabilirsiniz) 
1 çay kaşığı kaya tuzu 
2 bardak mısır unu
2 çorba kasesi ince kıyılmış pırasanın sap kısmı 
Baharatlar 1 çay kaşığı karabiber, kimyon, zerdeçal) 

HAZIRLANIŞI 
Sıvı malzemeleri, baharatlar, tuz ve kabartma tozu koyup güzelce karıştırınız. 
Unu yavaş yavaş kontrollü olarak koyunuz, yoğrunuz. 
👉🏻👉🏻Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ediniz. 
👉🏻👉🏻Çok sıvı olursa biraz daha un koyunuz. 
Peynir ve pırasayı koyup güzelce ezmeden yoğurunuz. 
Mandalina büyüklüğünde hamur alıp eliniz ile yuvarlayıp üzerinden yaslılaştırınız. 
180 derecelik fırında kontrollü olarak pişiriniz. 
🌺Mısır unu olduğu için soğuduğunda biraz sertleşecektir. İsterseniz ısıtabilirsiniz. 
Deneyeceklere afiyet olsun 🍀


Bardak ölçüsü kullanırken aynı bardak ile malzemeyi ölçünüz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)