16 Aralık 2021 Perşembe

Yumurtalı Pırasa


Merhabalar 
Pırasanın yeşil kısımlarını ayrı kullanıyorum yada beyaz kısmı ile beraber pişiriyorum.
Bugün sebze ağırlıklı beslendiğim için yumurtalı pişirdim. Kahvaltı veya akşam içinde uygun.
İçinde protein ve bol sebze var🌺


Pırasanın yeşil kısımlarını ince kıyıp, yıkadıktan sonra suyunun iyice süzülmesini sağlıyorum. 


HAZIRLANIŞI 
👉🏻1 adet mor soğanı jülyen doğradım. 
(diyabet, insülin direnciniz varsa çok az suda haşlayıp kullanabilirsiniz. İçindeki şeker miktarının yükselmemesi için) 
👉🏻Kırmızı biber (dondurucudan) ile zeytin yağınsa soteledim. 
👉🏻Üzerine ince kıyılmış pırasayı ekledim. 
👉🏻Kapağını kapatıp buharda yumuşamasını sağladım. 
👉🏻Yumuşayınca kapağını açıp, ocağın altını açarak içinin suyunun buharlaşmasını sağladım. 
👉🏻Üzerine tuz, karabiber ekleyip karıştırdım. 
👉🏻Dört adet çırpılmış yumurtayı pırasanın üzerine boşalttım, arada karıştırarak kısık ateşte pişirdim. 
👉🏻İlk sıcaklığı geçince servis yaptım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)