6 Aralık 2021 Pazartesi

Sebzeli Glütensiz Börek


Merhabalar 
Bugün canımız börek istedi. Kısa sürede hazırlayabileceğimiz pratik glütensiz börek yaptım.


👉🏻BÖREĞİN İÇİ
1 orta boy mor soğan ( küp şeklinde doğradım) 
1 adet kapya biber (dondurucudan) 
3 adet pırasanın beyaz kısmı (ince ince doğradım) 
Bir çorba kaşığı sade yağda soteledim. 
Üzerine tuz ve baharat ekledim. Arzuya göre sarımsak tozu
Ilıması için kenarda beklettim. 

1 bardak tahin
3 büyük boy yumurta 
1 çay kaşığı karbonat (üzerine bir kaç damla karbonat) 
Mikser ile güzelce çırpınız. 
1 çay bardağı taze kaşar (elimde taze kaşar vardı. Her hangi bir eriyen peynir olabilir. Yağlı tulum, Erzincan tulumu vs.. 👉🏻Erzincan tulumu daha güzel lezzet vereceğine eminim) 
Rende kaşarı içine koyup kaşık ile karıştırınız. 
İçine hazırladığınız malzemeyi boşaltınız. 
Güzelce karıştırınız. 
👉🏻Benim kullandığım tepsi kare borcamdan bir tık daha büyüktü. 
Tepsiye pişirme kağıdı seriniz. 
Malzemeyi boşaltınız. 
Üzerine çörek otu serpiniz. 
Isınmış fırında 150 derecede 25 - 30 dakikada pişecektir. 
👉🏻👉🏻Siz kendi fırınınıza göre ayarlayınız. 

Fırından çıkmış hali😋
İlk sıcaklığı geçince veya soğuduğunda servis yapabilirsiniz. 


Bugün menüde
Glütensiz kıymalı tarhana çorbası 
Brokoli salatası 
Sebzeli tahinli börek
Herkese afiyet olsun 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)