13 Aralık 2021 Pazartesi

Yumurtalı Ispanak Kökü


Merhabalar 
Ispanak kökünü severmisiniz. Genelde atıyorlarmış.
Ben yaprakları ile beraber, yada ayrı olarak zeytinyağlı veya kıymalı pişiriyorum. Sade kök veya yapraklarından da salata olarak değerlendiriyorum. Unsuz börek olarakta çok lezzetli oluyor. Birde hafif buharda pişirip veya üzerine sıcak su döküp diriliği gidince ince doğrayıp sarımsaklı yoğurt ile buluşturuyorum (Ege usulü #yoğurtlama yapıyorum)
👉🏻👉🏻Özellikle pandemi döneminde yıkayıp suyu süzülünce doğrayıp poşetlerle dondurucuya kaldırdım (çarşıda kalalabalığa girmemek için bu yöntemi kullandım)çok rahat oluyor. 

👉🏻👉🏻Bu görmüş olduğunuz ıspanak kökleride dondurucudan çıktı.

🍀1 adet soğanı jülyen doğradım, zeytin yağında soteledim.
🍀Üzerine ıpanakları ekledim, yumuşamasını sağladım (altını kıstım, kapağını kapattım)
🍀Suyunu iyice çekince, yuva açtım yumurta kırdım.
🍀Kapağını tekrar kapattım. 
🍀Ocağın altını kapatıp, buharda pişmesini sağladım.
Tavsiye ederim, ben salça koymadım isterseniz siz koyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)