25 Haziran 2021 Cuma

Yöresel Yağlı Patlıcan (Karatay, keto, aralıklı oruç, if uygun)


Merhabalar
Yaz yemeklerinin en pratiği👍🏻
Muğla'da yazları çok sık yapılır. Bol yağda kızartılır😋 çokta lezzetli olur.
Ben kolaylık olsun diye dondurucuya koymuştum. Tabi pişirmeye fırsatım olmadı. Bir poşette domates koymuşum, beslenmeme uygun hazırlamıştım. 


HAZIRLANIŞI 
👉🏻Patlıcanları alacalı soydum.(acı olmadığı için suya ıslatmadım) 
👉🏻Onar santimlik uzunlukta doğradım. 
👉🏻Alacalı soyduğum yerlerden biraz derin çizik attım. 
👉🏻Zeytin yağını fırça ile her yerine sürdüm. 
👉🏻Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye yerleltirip 150 derecede kontrol ederek kuzarmadını sağladım. 
✅ Bazen görüyorum fırında sözde sağlıklı yapıyoruz diye bol yağlı yüksek derecede güzelce kızarıyorlar. Yağın yandıktan sonra yüksek ateşte kızarınca sağlık ile uzaktan yakından alakası yok. Benim fırında 150 derecede çok yüksek değil, siz kendi fırınınıza göre ayarlayınız. 
👉🏻Bu şekilde hazırlayıp soğuduğunda poşetlere koyuyorum. Kışlık normalde koymuyorum. Bir hafta yada, bir ayda tüketiyorum. Arada bu şekilde arkalarda kalıyor 😉👍🏻

👉🏻Domateslerin kabuklarını soyup küp şeklinde doğradım. 
👉🏻Bir küçük soğanı jülyen doğradım. 
👉🏻Kısık ateşte çok az soteledim. 
👉🏻Üzerine domatesleri ilave ettim. (yarımlık biberli domates sosundan da koydum) 
👉🏻Fazla suyunu çektirmeden patlıcanları ilave ettim. 
👉🏻Patlıcanlar yarı pişmiş olduğu için pişmedi uzun sürmüyor. 
👉🏻Üzerine bir avuç kadar da sarımsak koydum. Kısık ateşte pişirdim. 
👉🏻En son tuzunu attım nazikçe karıştırdım. Dinlenmeye bıraktım. 
👉🏻İster ilk sıcaklığı geçince, isterseniz Soğuduğu zaman servis yaparsınız. 
Her iki türlüde çok güzel oluyor 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)