13 Nisan 2021 Salı

Glutensiz Karnabahar Köftesi

Merhaba 🤗
.
Havalar ufaktan ısınmaya başlayınca karnabahara veda ederiz artık. Kış sebzesi olduğu için hava ısınmaya başlayınca tavsiye edilmiyor.
Yine tercih sizlerin😉
.
Geçenlerde karnabahar pişirmiştim. Paşanın sevdiği gibi yapacaktım. #karnabaharköftesi #ketoköfte canım yapmak istedi. (Mercimek köftesi görünümlü) Çiçek kısımlarını acele ile doğradım. Kalan sap kısımlarını buzdolabına kaldırmıştım.
.
#karatay a ilk başladığımızda şaşkın ördek gibi ne yapacağımı bilemiyordum. Çocuklarda küçük ve ergen olunca bu şekilde bir şeyler hazırlayıp tadını bastırıyordum. Aklıma geldi tarifini bulamadım.
Kafama göre birşey koydum. Güzel oldu. Biraz acıyı abartmışım 😉
.
👉🏻KIYMALI FIRINDA KARNABAHAR KÖFTESİ
.
👉🏻2 Çorba kasesi haşlanmış karnabahar (çok küçülterek doğrayınız)
👉🏻2 adet kırmızı ve yeşil biber zar şeklinde doğrayınız. (dondurucudan) 
👉🏻1 orta boy kutu soğan zar şeklinde doğrayınız.
👉🏻İnce kıyılmış yarım demet maydanoz
👉🏻150 gram çiğ kıyma
👉🏻2 adet orta boy yumurta
👉🏻1 su bardağı eriyen bir peynir (ben kaşar kullandım)
👉🏻2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber, kimyon, zerdeçal, toz biber
.
👉🏻Bütün malzemeyi bir kapta birleştip özleşene kadar yoğurunuz.
👉🏻Tepsiye pişirme kağıdı serip
👉🏻Eliniz ile şekil verip tepsiye yerleştiriniz.
👉🏻150 derecede kontrollü pişiriniz. 40-45 dakika gibi bir sürede pişti. (siz kendi fırınınıza göre ayarlayınız)
Toplam 16 adet çıkıyor.
.
👉🏻Not :Kavrulmuş kıyma ile lezzeti bir tık daha artıyor. Eski tarifimde kavurupta yapmışım👍🏻😉
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)