18 Nisan 2021 Pazar

Karnabahar Pilavı (keto)

Yeni evliyken sık yaptığım karnabahar kavurması 🤩  Çocukluğumda da haftada bir pişerdi hiç sevmezdim. Annem bize mücverini yapardı. Severek yerdik (şakır şakır yağda kızarmış hali)
.
Eşim evlendikten sonra sarımsaklı yoğurt ile alıştırdı. Kolay değil yirmi altı yaşından sonra alıştım. 
Son beş yıldır bizim kavurma, pilav olarak karşıma çıktı. Pilavını nadir yapıyorum. Artık her halini çok seviyorum. 
#ketodiet uygun olsun diye soğan koymuyorz. 
Küçük karnabaharı minik minik doğradım. 
20 dakika beklettim. 
Döküm tencerede sade ve zeytin yağında kıymayı biraz pişirdim. Tam kavurmadım. 
Biraz domates salçası ekledim. 
Üzerine karbaharları koydum. Kapağını kapattım. Ara sıra karıştırarak yumuşamasını sağladım. Yarım bardak kadar kemik suyum vardı. Onuda ekledim. (şart değil bozulmasın diye koydum.) 
Karabiber, deniz tuzu ekleyip altını kapattım. Buharı ile biraz daha pişti. 
Pilavımız hazır 👍🏻
Sabah biraz ayırıp üzerine yumurta kırdım öylede lezzetli oldu. Tavsiye ederim 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)