19 Nisan 2021 Pazartesi

Kurutulmuş Patlıcan, Biber Dolması

Merhaba arkadaşlar 🌺
.
Yaz sonunda biraz sebze kurutmuştum. Hala pişirememiştim. Fırsat bulup pişirdim.

Kendi beslenmenize uygun olarak içini hazırlayabilirsiniz.
👉🏻Normalde kuru patlıcan bu şekilde olmaz 😉 Benim amacım biraz daha posa yemek. Burası normal yemek sayfadı değil arkadaşlar 😉 Anlaştık 👍🏻🥰
.
Ezilmiş sarımsak, tuz ve limon suyu ile sos hazırlayıp yerken üzerine gezdirirsenizde harika oluyor. Tavsiye ederim 🤗
.
👉🏻Karatay yaparken yeşil mercimekli çok hazırlamıştım tavsiye ederim. Evdekilere bulgurlu, kıymalı, mercimek karıştırıp karışıkta hazırladım
👉🏻Keto yaparken sade kıymalı hazırladım.
Karnabahar pirinci ilede güzel oluyormuş. Henüz denemedim.
👉🏻Nohut ile de hazırlıyorlar denemek isterseniz 👍🏻
👉🏻Basmatininde nişasta oranı düşük oluyor.
Pişirip bir gün bekletirseniz dirençli nişastaya dönüşüyormuş. (patateste aynı şekilde) 
🌺Doktorun tabiriyle "barsaklara gübre atmak gibi düşünün, çok faydalı" demişti.
👉🏻Tabi ölçüyü kaçırmazsanız, kilo diyabet sorununuz yok ise.
.
Kurutulmuş sebzeyi @umitaktasofficial tavsiye edeyor. Mevsimi olmayanı yemektense kurutulmulunu tercih ediniz diye tavsiye edeyor.
Herkese sağlıklı günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)