19 Nisan 2021 Pazartesi

Tohum Kraker

Merhaba
.
Hayırlı kandiller dilerim, 🤲🏻
Geçenlerde kızım için tohum kraker hazırlamıştım. 
Sizde dışarı giderken bu şekilde yanınızda taşıyabilirsiniz. Dayanma süresi ne kadar derseniz iki tane poşet kalmış hala kıtır kıtır tadında hiç bir şey yok. 
👉🏻Yakmadan güzelce kurutmaya dikkat ediniz. 

👉🏻MALZEMELER 
1 su bardağı keten tohumu
Yarım su bardağı chia tohumu
1 su bardağı fıstık
Yarım su bardağı yulaf ezmesi
1 çorba kaşığı öğütülmüş portakal kabuğu
2 çorba kaşığı badem
2 çorba kaşığı ceviz
2 çorba kaşığı fındık
2 çorba kaşığı beyaz susam
4 çok kaşığı esmer susam
1 çorba kaşığı mavi haşhaş
1 çorba kaşığı çörek otu 
1 tatlı kaşığı tarçın 

👉🏻HAZIRLANIŞI 
👉🏻Keten tohumu ve chia derin bir kaba koyup üzerini geçinceye kadar su koyunuz.
Ben iki saat beklettim. Daha güzel jölemsi kıvam alıyor.
👉🏻Çiğ badem, fınfık, ceviz, portakal kabuğunu kahve öğütücüden geçirdim.
👉🏻Fıstığı iri parçalar halinde bıraktım (öğütmedim)
👉🏻Karıştırma kabında bütün malzemeleri güzelce bir birine yedirdim.
👉🏻👉🏻Pişirme kağıdı serip biraz malzemeden koyup elim ile güzelce bastırarak eşit şekilde yaydım. Bir iki milim kadar.
👉🏻Kırması kolay olsun diye kare kare kestim.
👉🏻140 derecede 25 dakika kontrollü pişirdim.
Fırından çıkardım.
👉🏻👉🏻Arada fırının kapağını açıp kapattım. İçinin buharının gitmesi için) 
👉🏻Kestiğim yerlerden kırıp ters çevirdim (140 derecede 10 dakika tuttum) 
Fırını 100 dereceye getirdim. Yakmadan iyice kurumasını sağladım.
👉🏻Soğuduğunda bekletmeden çıt çıtlı poşetlere koydum. Evdeyseniz kavanozada koyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)