18 Nisan 2021 Pazar

Susamlı Zeytinyağlı Karnabahar Yaprağı Yemeği

Mutlu akşamlar. 💗
.
Akşam yemeğim. 👍🏻
İlk defa yaptığım zeytinyağlı yemeğim, üzerine haşlanmış et ve bir kase kemik suyu (baharat ve limon suyu ekledim).
.
Herkese afiyet olsun 😋🌺
.
👉🏻KAYDIRMALI POST 
.
Dün alışverişe çıktığımda minik bir karnabahar almıştım. Etrafında bir sürü yaprakları vardı. Eşim kesmeye kalktı, kalsın dedim. Poşete koydum. Genelde karnabaharın en dipteki yapraklarını hiç atmam. Biraz merak, biraz sebze, lif, yeşillik olarak niyetim tüketmekti. İrice doğradım, (karbonatlı, sirkeli suda beklettim)
.
Orta boy soğanı jülyen doğradım, zeytin yağında kısık ateşte biraz soteledim. Yeşilliği koyup, kapağını kapatıp ara sıra karıştırarak kısık ateşte yumuşamasını sağladım. En son, tuz, karabiber, toz biber, kimyon ekip karıştırdım. Biraz dinlendirdim.
.
Servis tabağına aldım, üzerine susam serptim, haşlanmış etleri yerleştirdim. Yanına bir bardak kemik suyu ile afiyetle yedim.👍🏻
.
Belki içinizde yapanlar vardır. Ben ilk defa yapıyorum. Tadı lahana ve karnabahar karışımı gibi ama daha lezzetli 👍🏻 Tavsiye ederim.
.
👉🏻Karnabaharın bu kısımları genelde çöpe atılır ya da köyde oturanlar ineklerine yada tavuklarına verir. Hoş, daha karnabaharı nasıl pişireceğim diye kırk takla atanlar var.
.
Instagramda sayfaların biyografisinde #temizbeslenme #sağlıklıyaşam #keto gibi yazılar varsa şöyle bir sayfalarını dolaşmanızı tavsiye ederim. Güzelim karnabahar ile neler neler yapılıyor 🌺👍🏻
Afiyet olsun 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)