18 Nisan 2021 Pazar

Tavuk Sote (Kanlı Kavurma-Muğla)

Mutlu pazarlar🌺
.
Eşim köy tavuğu getirince taze gibi geldi. Taze kesilmiş oluncada pişirmeye niyet ettik 😉
Taze gibi görünsede pişmedi 🙄 öyle böyle derken sonunda pişti 🙈😂
.
Yanında bol salata ile servis yaptım. Hepsini yemedim. Fotoğraf çekmek için koydum 😉
.
Dondurucudan köşede kalmış  biberler ile pişirdim.
.
Muğla'da misafir gelince eskiden (genelde habersiz, telefon yok) köy yerinde taze piliç kesilir, temizlenir, #kanlıkavurma diye pişirilir. #tavuksote gibi. Yanına çorba, pilav, meşhur #yoğurtlama #sebze yemeği Allah ne verdiyse, sonrasında #unhelvası yapılır. Çay veya kahvenin yanında ikram edilirdi. O günleri özledim herhalde😔
.
Misafir habersiz gelsede hiç kimse şikayet etmezdi. Herkesin sofrası açıktı 🤗
Her evin bir bereketi vardı.
.
Neyse akşam menümüz böyleydi. Zorda olsa pişirmeyi başardık😄
Herkese afiyet olsun, mutlu akşamlar dilerim 🌺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşlerinizi benimle paylaşmayı unutmayınız! :)